Na základe č. 40 Ústavy SR a každomesačného zdravotného odvodu má každý občan "právo na bezplatnú zdravotnú starostlivosť a na zdravotnícke pomôcky za podmienok, ktoré ustanoví zákon." Polemizovanie nad "bezplatnosťou" takejto služby nechajme nateraz bokom. V roku 2005 bola zákonom o zdravotných poisťovniach poskytnutá súkromným subjektom možnosť podieľať sa na prerozdeľovaní týchto peňazí za podmienky splatenia základného imania vo výške tedajších 100 mil. korún. na získanie licencie.
Teraz sa má výška vyplatenia súkromných subjektov cez vyvlastnenie vyšplhať na závratné čísla približujúce sa 400 miliónom eur. Odkiaľ sa berú takéto závratné cifry? Podľa staršieho materiálu Ficovej vlády a takisto nálezu Ústavného súdu SR by sa výška náhrady "mala týkať len vloženého súkromného majetku a nie majetku získaného z verejných zdrojov." Nie je výška poistného kmeňa náhodou presne tým majetkom, ktorý bol cez povinný odvod poskytnutý z verejných zdrojov, a nie je náhodou jedinou investíciou súkromných poisťovní zloženie kaucie? Administratívne náklady a vyplácania zisku takisto išli všetky z vreciek platcov daní. Poisťovne nevytvárali žiadnu pridanú hodnotu prerozdelovaním peňazí, pretože táto činnosť vyplývala zo zákona.
Prečo by mali teda byť sumy vyplatené za vyvlastnenie vyššie ako suma základného imania? Ide nastať "paradoxná" situácia, pri ktorej budú občania SR platiť miliardové hodnoty v bývalej mene za to, že sa zmení forma (ale nie obsah a kvalita) poskytovania ich ústavného práva! Výška náhrady má podľa Ústavného súdu byť určená na základe porovnania s tržnou cenou, ale aká je tržná cena poisťovne, ktorá funguje na "trhu" umelo vytvoreným štátom, ktorý má však slúžiť iba na správu našich daní. Takéto poisťovne nemajú vyššiu cenu ako cenu zákona, ktorý im dovolil prerozdelovať verejné peniaze so ziskom. Jediná podnikateľská činnosť prebiehala v šikovnosti manažmentu zefektívniť alokovanie, avšak ak sa štát rozhodne túto činnosť vziať pod svoje krídla, prečo by sme my mali vyplácať časť spravovaných peňazí ako náhradu za "hodnotu" poisťovne? V skutočnosti by sa tieto subjekty nemali volať SZP, ale správcovskými spoločnostiami po vzore DSS, pretože neprevádzkujú typickú poisťovaciu činnosť, ktorá v sebe nutne zahrňuje riziko poisťovne pri poskytnutí takýchto zmlúv. Napríklad také teoretické rušenie druhého piliera a prechod na čisto priechodný pilier (ktoré sa čiastočne deje) si Fico už logicky nespája s odškodňovaním DSS-iek. Prečo je však v prípade SZP pán premiér viac než pripravený platiť vysoké sumy?
O zvýšenej aktivite Penty cez Dôveru na získaní zmlúv s novými klinikami si už vrabce čvirikajú. Takto majú navýšiť svoju virtuálnu hodnotu, ktorú pri vyvlastnení preplatí štát do tých správnych rúk. Vrecká si idú namastiť ako Penta, tak aj druhá osoba v pozadí Dôvery, a to p. Široký. Na štátom manažovanom unitárnom systéme získa človek v pozadí predražovaného biznisu dodávateľského- p. Kachličkár. Pani ZZ slúži ako užitočný koník na sprostredkovanie biznisu. Je už len otázkou, či Fico bojom proti zisku poisťovní v prvom období svojho vládnutia bol iba natoľko nešikovný a právne impotentný alebo bola prehratá arbitráž iba šikovný spôsob postavenia peňazovodu zo štátnej kasy do súkromných vreciek. Zoštátnie je teda iba dokončením megapodvodu na ľuďoch, taký, ktorý neprinesie občanom SR- {Gorily} žiaden zisk, lose-lsoe situácia za každých okolností. Pekelne Predražené Projekty diaľnic sú aspoň využiteľné (viem, slabá obhajoba zlodejiny).